Õppekava
Lapse arengu toetamisel lähtume koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel koostatud Tartu Lasteaed Meelespea õppekavast.
Üldine suund meie lasteaia
arendustegevuses on õuesõppe keskkonna
loomine ja täiendamine, et kasutada meie
õueala võimalusi uurimiseks ja avastamiseks ning viibida lastega võimalikult
palju õues. Looduskeskkond on lasteaia õppekava üks valdkondadest, mille kaudu
saab väike laps esimesed teadmised, kogemused, harjumused edaspidiseks eluks.
Täiskasvanu eeskuju innustab lapsi ümbritsevast hoolima, kujundab nende
hoiakuid ja teadmisi loodushoiust ja arendab keskkonnahoidlikku mõtteviisi läbi
oskuste jälgida muutusi looduses, taimede, putuka-, looma- ja lindude maailmas.
Tegutsemine looduskeskkonnas arendab loovust ja oskusi.
Erinevalt maal elavatest lastest on linnalapse
silmaring tänu vähesele haljastusele ja
võimalustele tihtipeale piiratud. Puuduv kogemustepagas on takistuseks
looduskeskkonnas õigesti käituda. Tihti
võib näha, kuidas murtakse puude oksi, astutakse peale putukale, visatakse
kiviga looma või süüakse teadmatusest mõne ilupõõsa vilju. Oluline on õpetada
last, olla eeskujuks ning leida võimalusi looduskeskkonna arendamiseks
linnatingimustes.
Juba algatatud (rahastatud) ja toimunud tegevused:
1. KIK projekt -,,Loodusega sõbraks uurides ja avastades“, et läbi õppeprogrammide erinevates loodus- ja keskkonnahariduskeskustes omandada teadmisi ja oskusi looduskeskkonnast ja põhiline, et tekiks huvi edasi uurida ja avastada.
2. PRIA projekt – Keskkonna „Marjaaed“ rajamine: Tartumaa
Marjatalu külastus (marjapõõsaste kasvatamisega tutvumine, erinevate marjade
maitsmine), smuutide valmistamine, marjaistikute istutamine koostöös
lapsevanematega lasteaia marjaaeda.
Keskkonna "Aiakastid" rajamine: igal rühmal on oma aiakast kus saab kasvatada juurvilju, maitsetaimi või ükskõik mida lapsed ise soovivad. Kaks aiakasti asuvad ka marjaaias, kus kasvavad 16 maasikataime. Projektiga soetati kastidesse ka kvaliteetne mahemuld.
3. RMK Puukooli külastamine Tartus – erinevate puude seemnete vaatlemine, puuistikute kasvutingimustega tutvumine kasvuhoonetes, erinevate puuraiesmike vaatlemine ja nimetamine, koos vanematega kuuseistikute istutamine raiesmikule. Tegevus jätkub istutusala külastamisega ja istikute arengu vaatlusega.